Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

06 juni 2006

Schoenmakerij Ben viert 10-jarig jubileum

Voorhout - Jarenlang werkte Ben Majoor bij zijn vader in de zaak. Hier ontstond ook zijn liefde voor het vak van schoenmaker. In 1995 hakte Ben de knoop door en besloot om zijn eigen zaak op te zetten. Voorhout was de perfecte locatie: hier was nog geen kwaliteitsschoenmakerij annex leerwinkel. Deze maand viert Ben met zijn vrouw Wil het tienjarige jubileum: een goed moment om even terug te kijken op de afgelopen periode.

door: Joep Derksen


Schoenmakerij Ben is een echte ouderwetse kwaliteitsschoenmakerij. Mooie, kwalitatief goede schoenen worden hier gerepareerd. Daarnaast worden tassen, portemonnees, riemen en schapenvachten schoenen verkocht. Ben en Wil hebben echt hart voor de zaak: ze praten honderduit over de winkel, de verbouwing die kort geleden is afgerond en over hun prettige omgang met de klanten.

Ben is van jongs af aan opgegroeid in de schoenenwereld. Zijn vader was 50 jaar schoenmaker. Ben heeft bij zijn vader de technieken ontwikkeld om schoenen te repareren. Zijn vader adviseerde hem om schoenverkoper te worden, omdat hier meer geld in te verdienen zou zijn. Ben vond echter het repareren van schoenen veel dankbaarder werk. “Het repareren van spullen geeft mij veel voldoening, dat is de liefde voor mijn vak”, aldus Ben.

“In mijn eigen zaak kan ik alles zelf doen. Ik geloof heilig in mijn persoonlijke manier van werken: er moet één gezicht zijn voor de klant. Dit geeft een zekerheid van kwaliteitsgarantie voor degenen die binnenkomen. Wij zijn een echte ouderwetse schoenmakerij en bieden vakmanschap met serviceverlening. Klanten zijn tegenwoordig veel kritischer en kwaliteitsgericht, maar ze waarderen ons heel erg: afgelopen week vertelde een klant hoe blij ze was dat ze twee paar herenschoenen kon laten repareren voor € 50,-, terwijl een nieuw paar herenschoenen gemakkelijk € 200,- kost”.

In november hebben Ben en Wil de zaak intern verbouwd. Samen hebben ze de tekeningen gemaakt en met hun tweeën hebben ze beslist over hoe de vernieuwde zaak eruit zou moeten zien. Het resultaat is goed zichtbaar en Wil en Ben zijn er zeer tevreden over.

Ben verteld: “Ik ben heel blij over hoe de afgelopen tien jaar zijn geweest. Ik heb de winkel uitgebouwd tot wat ik wil hebben. Ik ben zeer gelukkig met mijn fantastische vrouw en twee honden. Mijn fijne klantenkring maakt het geweldig om iedere dag voor hen te werken. Wil was ook een klant van mij en in de loop der jaren is de liefde bij ons opgebloeid. In januari zijn we getrouwd en nu runnen we de zaak samen”. Wil: “We genieten er samen van en ’s avonds zitten we vaak lekker samen thuis. Heerlijk is dat”!

Op de vraag wat de verwachtingen zijn voor de komende tien jaar, antwoordt Ben: “We zullen onze kwaliteit van werken en dienstverlening behouden. Er komt zeker geen tweede winkel, want je kunt maar op één plek tegelijk zijn. We willen daarnaast blijven bijdragen aan de goede kwaliteit van winkels die te vinden zijn in de Herenstraat”.