Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

09 april 2008

“Het hout zit me in de genen”

Koelstra Wood Products is nieuw in Voorhout

VOORHOUT – Het nieuwste bedrijf dat in Voorhout gevestigd is, heet Koelstra Wood Products. Het bedrijf komt uit Lisse en ziet hier de juiste mogelijkheden om te kunnen groeien met producten als tuinhuisjes, garages, recreatiewoningen, bergingen, paardenboxen, duivenhokken en tuinmeubelen. Sinds 1 april is de zaak gevestigd in ’t Soldaatje; in het gebouw tegenover het café dus.

Eigenaar en oprichter Gjalt Koelstra laat de keurige showroom van circa 600 m2 zien, waar meerdere, breed gevarieerde, showmodellen te zien zijn. Hij vertelt over waarom hij deze zaak heeft opgezet: “In 1981 begon ik al in de houtbouw en heb dat tot 1987 gedaan. Daarna heb ik in het Roemenië projecten opgezet voor kansarme mensen. Nadat ik terugkwam in Nederland aan het begin van deze eeuw, wilde geen werkgever me hebben omdat ik te oud zou zijn. In 2004 ben ik dus met mijn eigen bedrijf begonnen, want het hout zit me in m’n genen: mijn hele familie zit in de houtbouw.”

De rasondernemer houdt van zijn zaak, dat is duidelijk. Hij vertelt over zijn producten: “De modellen variëren van 1.45 meter x 2.00 meter tot zo groot als je maar wilt.Zelfs hele stallen kunnen we op maat maken, leveren en installeren. We maken gebruik van diverse houtsoorten: vuren, grenen, ceder en lariks. Er kan gekozen worden of we alles monteren of dat het als prefab bouwpakket wordt aangeleverd.”
Met passie: “Als mensen me vragen of ik blokhutten verkoop, zeg ik nee. We verkopen namelijk luxe tuinhuisjes. Daarnaast zijn al onze tuinmeubelen van gerecycled teakhout handgemaakt en uniek van model en kleur. Wat dacht je van onze tuindecoratie/woonaccessoires: hier vind je prachtige massiefhouten hobbelmotoren, kikkers, hobbeltractoren en hobbelvliegtuigen. Tevens zijn we officiële dealer van WOCA Outdoor wood oil en houden we de hele maand april een openingsactie: Bij aankoop van een van onze producten krijgt u van ons de bijbehorende dakgoten gratis.”

Voor meer informatie: Koelstra Wood Products, Jacoba van Beierenweg 97, 2215 KW Voorhout, W:
www.woodproducts.nl.