Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

09 april 2008

'Regen is niet bevorderlijk voor een juist gezet permanent'

Ellen Zeestraten is ambulant kapster aan huis

SASSENHEIM –Ellen Zeestraten werkt al 25 jaar als kapster en heeft duizenden mensen een nieuwe look gegeven. Ze is zo gepassioneerd over het vak dat ze de stap heeft genomen om voor zichzelf te beginnen. Op 1 april start haar bedrijf “Ellens Knipservice”: voortaan hoeven mensen voor een goed kapsel niet meer door weer en wind naar een plek waar het haar geknipt, geföhnd, gewatergolfd of geverfd wordt. Integendeel: Zeestraten komt bij de mensen thuis: “Ik wil een andere invulling geven aan het kappersvak”.

Door Joep Derksen

Zeestraten (43) is voordat ze de stap naar het zelfstandig ondernemerschap nam, niet over een nacht ijs gegaan: “Ik heb er lang over nagedacht en veel met de mensen erover gesproken. Ik ben indertijd kapster geworden omdat het een onwijs leuk vak is. Je bent creatief en hebt tegelijk interactie met de mensen. Met het opzetten van Ellens Knipservice wil ik een andere invulling geven aan het kappersvak.”

De maatschappij wordt steeds jachtiger: veel stelletjes en echtparen gaan dagelijks tegelijk de deur uit op weg naar hun werk. Dan is het vaak lastig om een afspraak te maken met een kapper, zonder dat je een (halve) vrije dag opneemt. Ook is het, voor jong en oud, niet fijn om in slechte weersomstandigheden het eigen huis te moeten verlaten voor een knipbeurt. En regen is ook niet echt bevorderlijk voor een zojuist gezet permanent…

Zeestraten is een gediplomeerd haarstyliste voor alle typen haar en ieder model, zo legt ze uit. “Ik knip het hele gezin, maar ben bijvoorbeeld ook bedreven in het watergolven. Knippen, kleuren, permanenten: alles doe ik en juist doordat ik geen salon heb, zijn mijn kosten laag en dus ook de prijzen. Zo is het tarief voor knippen + drogen slechts 15 euro. Elders betaal je al snel 25 euro. Bovendien geef ik 10% korting als er op een adres vier of meer mensen tegelijk geknipt worden.”

Proef-trouwkapsel

Ellens Knipservice is iedere dag bereikbaar en Zeestraten zelf komt op maandag, dinsdag en vrijdag bij de mensen langs. “Maar ook op maandagavond! Bovendien pas ik mijn schema aan in bijzondere situaties. Bijvoorbeeld als iemand trouwt, dan kom ik bij haar of hem thuis op de momenten dat het hen uitkomt.” Op deze manier kan een proef-trouwkapsel in de eigen omgeving getest worden en kan het resultaat, inclusief jurk, bekeken worden. Wat onderscheidt Zeestraten verder van andere kappers? “Ik ben altijd heel gemotiveerd, enthousiast, sociaal en heb een luisterend oor. Bovendien ben ik vaktechnisch heel sterk; op het gebied van kleuren bijvoorbeeld geef ik al tientallen jaren advies. Ik weet wanneer een kapsel wel en niet bij het gezicht past en adviseer daar dan over. Bovendien ben ik opgegroeid met het klassieke gewatergolfde Beatrix-kapsel.”

Ze sluit af met een wetenswaardigheid: “Maar liefst 80% van de vrouwen tussen 30 en 50 jaar kleurt het haar. Dat heeft niet alleen te maken met kleurentrends, maar de mensen lijken ook steeds jonger grijs te worden. Jongeren kunnen de reguliere kosten van het verven vaak niet betalen en gebruiken dan middeltjes uit de drogisterij, met alle mogelijke gevolgen van een mislukt kapsel. Ik zit qua prijs tussen de drogisterij en de salon in, maar zorg er wel voor dat het eindresultaat perfect is!”
Ellens Knipservice, Palfreniersweg 32, 2171 MX Sassenheim, M: 06 2758 1063, E: info@ellensknipservice.nl, W: www.ellensknipservice.nl.