Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

03 juli 2008

Ruud en Ovemia Slot zeggen Herenmodehuis vaarwel

LISSE – Na bijna dertig jaar houden de boegbeelden van Ruud Slot Herenmode, Ruud en Ovemia Slot, het voor gezien en kan voor hen het grote genieten beginnen. Op zaterdag 5 juli staat het echtpaar voor het laatst in hun zaak. Voor de klanten verandert er echter niets, want de kwaliteitswinkel met herenmode uit het topsegment blijft bestaan.

Het echtpaar neemt op het juiste moment afscheid, zo laten ze weten: “We zijn blij dat we bijna vijf jaar geleden de zaak over hebben gedragen aan Herenmodehuis Schulte. Bij hen zal Ruud Slot Herenmode in goede handen zijn.” Tot op het laatst spreken de beide met passie over hun zaak. Ruud: “In het begin van mijn werkzame carrière ben ik groot gebracht in heel goede herenmodezaken en ik wilde heel graag zelfstandig ondernemer worden. Indertijd ben ik van Coevorden naar Lisse verhuisd om bij Tissing te komen werken en na 1,5 jaar heb ik de zaak mogen overnemen. De eigenaar vroeg me op een donderdag om 5 uur ’s middags of ik de zaak wilde overnemen en om 6 uur was ik eigenaar. Zo’n kans krijg je maar eens in je leven.”

Visie

Over hun visie vertelt Ruud: “Ik zeg nooit dat ik werk voor mijn zaak, maar dat ik hier winkel. 25 jaar lang stelden we onze collectie samen op basis van onze eigen smaak en kochten we speciaal voor onze klanten in. Als ik naar een beurs ging, nam ik een lijstje met namen van vaste klanten mee en zocht dan kleding uit waarvan ik zeker wist dat dit bij hen paste. Terug op de zaak belde ik hen op en dan kwamen ze naar de winkel.”

In sommige modezaken in de Duin- en Bollenstreek worden de klanten nogal eens stijfjes ontvangen, maar bij Ruud Slot was hier nooit sprake van, zo laat Ovemia weten: “We komen oorspronkelijk uit Twente en brengen die Twentse gastvrijheid ook over aan de mensen die binnenkomen.” Ruud: “Soms sta ik dan gezellig te kletsen met de klanten, maar altijd gingen de mensen met goede spullen naar huis.”

Toekomst

En wat gaat de toekomst het echtpaar dat al 39 jaar bij elkaar is brengen? “We hebben veel hobby’s en gaan ons bezighouden met watersporten, fietsen of vissen.” Ze blijven echter zakenmensen tot het laatste moment: “In onze laatste werkweek krijgen de klanten 10% extra korting op de hele collectie!”
Ruud Slot Herenmode, Kanaalstraat 33, Lisse, T: 0252 411 589.