Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

07 november 2007

In bres voor brandwonden

VOORHOUT – Niet minder dan 18 van de 120 collectanten werden door de Nederlandse Brandwonden Stichting flink in het zonnetje gezet. Zij collecteren al 10, 15 of zelfs 20 jaar lang voor de Brandwondenstichting. Als blijk van waardering regelde de commandant van de brandweer Voorhout een zaal bij de brandweerkazerne. De verraste vrijwilligers waren zeer verguld met de gesponsorde bloemen van Bloemenbinderij Het Vergeet Mij Nietje en cake door De Echt Bakker Ammerlaan.

Hennie Uithoven (72) vertelt over de reden waarom ze al die jaren collecteert: “Ik vind het belangrijk, want het lijkt me verschrikkelijk als je lichaam brandwonden oploopt.” John Bel (46) vult aan: “Voor een verffabrikant zette ik me in bij de bedrijfshulpverlening en op een dag kwamen mensen van de Brandwonden Stichting langs. Ik wilde me hier graag voor inzetten, want het kost me maar vier uurtjes per jaar.” Hij kiest de tijden bewust uit: “Je moet gaan op het moment dat de mensen thuis zijn en meestal doe ik dat om 19:00 uur, net na mijn eigen avondeten.” Hoeveel geld stoppen de mensen in de bus? “Ik sta ervan versteld wat er gegeven wordt: twee euro, vier euro, maar ook veel biljetten gaan door de collectegleuf!”

Naast Bel en Uithoven werden eveneens de volgende collectanten in het zonnetje gezet: mevr. M. Kraakman, mevrouw P. Lange, mevrouw C. Noomen, mevrouw M. Noordermeer, de heer T. Slingerland, mevrouw S. Suiker, mevrouw J. Clemens, mevrouw A. Vlasveld, mevrouw v.d. Eijk, mevrouw Does, mevrouw Tuk, mevrouw M.C.G. van Dijk-van Leeuwen, mevrouw A. Doodeman, mevrouw P. Jongbloed, mevrouw H. Uithoven, mevrouw C.I. van der Veld, mevrouw R. Witteman.

De collecte die van 7 tot en met 13 oktober plaatsvond, heeft een recordopbrengst van 3.642,42 euro opgeleverd. In vergelijking met vorig jaar is dit bedrag zelfs bijna 700 euro hoger, dankzij de inzet van 120 collectanten.