SASSENHEIM – Wie het gebouw van
het Accountantskantoor Batenburg aan de Hoofdstraat 123 binnenloopt,
wordt aangenaam verrast door de manier waarop het kantoor is
ingericht. Hier vind je geen donkere bureaus, maar voert licht en
ruimte hoogtij. Het past perfect bij de filosofie van
Accountantskantoor Batenburg: volledige transparantie in de manier
van werken.
Door Joep Derksen
Ron van der Hulst is vennoot bij
Accountantskantoor Batenburg, samen met vier andere vennoten,
waaronder de naamgever van dit kantoor: Niels Batenburg, van het
accountantskantoor Brittenburg in Katwijk. De beide kantoren werken
intensief samen en dat werpt nu al zijn vruchten af, zo stelt Van der
Hulst enthousiast. ,,Ons kantoor is op 3 april geopend en we vallen
binnen het samenwerkingsverband Novens. Dat is een groep van zes
accountantskantoren, die allemaal zelfstandig opereren. Maar we maken
gebruik van elkaars personeel en software.''
Dit blijkt een succesverhaal te zijn,
informeert Van der Hulst. ,,Juist door deze samenwerking, hebben we
een heel personeelsbestand achter ons staan en een directe relatie
met de klant. De klanten kunnen we voorzien van alle kennis, die bij
deze accountantskantoren aanwezig is. Zo hebben MKB-bedrijven het
beste van twee werelden: het persoonlijke contact én alle informatie
die nodig is om de ondernemer te ondersteunen.''
Een accountant is al lang niet meer
iemand die achteraf even een jaarrekening controleert en daar zijn
handtekening onder zet. ,,De hoofdmoot van onze klanten zijn
MKB-ondernemers in de regio Duin- en Bollenstreek. Wij ontzorgen
ondernemers en besturen van stichtingen en verenigingen op financieel
en fiscaal gebied, waar het gaat om belastingaangiftes, administratie
en de hele advisering daaromheen. Wij denken dus ook mee met de
ondernemer en dat leidt er toe, dat we ook wel eens spontaan bellen
om een tip te geven. We schrijven dus niet alleen maar rapporten,
maar gaan voor het persoonlijke contact; dat is het belangrijkste.''
Dus de tijd van bonnetjes in
schoenendozen ligt achter ons? Van der Hulst lacht: ,,Inderdaad; door
de digitalisering verandert ook ons werk. Steeds meer doen
ondernemers hun eigen administratie zelf, maar wij kunnen er voor
zorgen, dat deze ondernemers veel geld kunnen besparen. Dan adviseren
we bijvoorbeeld om een investeringsaftrek mee te nemen in de
aangifte, maar ook om andere regelingen te benutten, die in het leven
zij geroepen. Wij houden dit bij en zorgen voor de ondernemer, dat
het geregeld is.'' Door het benutten van de kennis van
Accountantskantoor Batenburg kan iedere ondernemer dus veel geld
besparen.
Van der Hulst besluit: ,,We zijn een
startend kantoor, maar er zit veel meer achter ons
accountantskantoor, dan je op het eerste gezicht zou zeggen. We
kunnen een compleet pallet aan diensten aanleveren en staan voor
volledige transparantie in onze manier van werken. U kunt altijd
vrijblijvend langs komen voor een oriënterend gesprek. Maar even
graag kom ik bij de ondernemer langs. Dat scheelt de ondernemer tijd
en tegelijkertijd kun je zien wat er speelt bij de ondernemer en kan
ik meedenken met zijn organisatie.''
Voor meer informatie:
Accountantskantoor Batenburg, Hoofdstraat 123, 2171 BA Sassenheim, T:
0252 200 052, W: www.accbatenburg.nl.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home