Samenwerken
op Spaanse marktplaats
[SPANJE]
Het is haast onvoorstelbaar, maar anno 2018 zijn er nog steeds
kwekers en handelaren die denken, dat ze kunnen wachten tot klanten
naar hun toe komen. En er van uitgaan, dat dit een langjarig
verdienmodel wordt. Maar wie een vooruitziende blik heeft, weet hoe
noodzakelijk het is, om er op uit te gaan, de mensen recht in de ogen
te kijken en samen lol te hebben. Zo ontstaat vanzelf een goede
relatie en waardevolle opdrachten zijn daar weer het gevolg van.
Ondernemer Pascal Koeleman van 2Dezign
weet daar alles van: zijn bedrijf gaat in november samen met kwekers
en handelaren naar Spanje toe, om daar het Hollandse
snijbloemenproduct te promoten.
Door
Joep Derksen
Onder
het mom van een nieuw "Veronica komt naar je toe deze zomer"
heeft 2Dezign een gouwe ouwe van de plank getrokken, ontdaan van wat
stof en overgoten met een bloemen- en plantensausje. Spanje is een
ware groeibriljant, waar het gaat om de exportmogelijkheden. De
afgelopen twintig jaar groeide de snijbloemenexport naar dit land al
met 123%. En dat zonder noemenswaardige promotiecampagnes. Je kunt op
je vingers uittellen, wat er gaat gebeuren als die campagne op 11
november door 2Dezign begint, op de Mercabarna-Flor. Tijdens de
bloemistendag worden zo'n 1.500 bloemisten verwacht. Dat zijn 1.500
professionele klanten, die op zoek zijn naar producten als Your Lily,
Lisianthus, Florapodium, Vreeken Bouvardia of úw product. Voor een
nog mooiere presentatie zorgt 2Dezign met haar Lisianthus Eventboek.
Van de inspiratiefoto's van het Live Event en de sfeerfotografie op
de prachtige plekken die Spanje te bieden heeft, wordt ook een boek
gemaakt, zodat er ook iets van de beleving achterblijft in de Spaanse
markt.
Maar
is Spanje echt wel zo interessant? ,,Absoluut'', zegt Koeleman
stellig. ,,Iedereen blijft maar naar Rusland kijken, alsof dat het
beloofde land zou zijn. Maar zijn veel meer markten met prachtige
kansen. En Spanje staat daarbij op kop. De mensen daar hunkeren, na
een aantal economisch lastige jaren, naar nieuwe ideeën, technieken
en manieren om met onze producten geld te verdienen.'' Jan de Boer
van Barendsen Export uit Aalsmeer is samen met 2Dezign partner bij
het organiseren van deze gezamenlijke stand. Waarvoor u als kweker of
handelaar zich nog kunt aanmelden om mee te doen.
Koeleman:
,,Een vliegende kraai vangt altijd wat. Blijf niet zitten in die
veiling en op die beurzen in Nederland. Maar ga gewoon op pad. We
moeten naar onze klanten toe en hen moeten we knuffelen. We blijven
hier maar zitten en denken vanuit de productie, maar je moet de
mensen blijven zien. Met de VOC zijn we er schathemeltjerijk van
geworden. Not showen is not sold. Je moet het product in de handen
kunnen houden, er aan kunnen ruiken en bekijken. Dan verkoopt het.
Get there, where the people are.''
Hij
vervolgt: ,,Wist je, dat twee
bloemisten een prijs hebben gewonnen om mee te mogen naar Spanje? Dat
gebeurde via Your Lilie; zo kunnen ze twee dagen van dit event
genieten.'' Enthousiast besluit Koeleman: ,,We
gaan een roadshow houden richting die handel. Onze bezoekers gaan
geld verdienen aan onze roosjes, designs en kleuren.” In het
voorjaar reist 2Dezign naar Hamburg en aan het einde van de zomer
naar München in Zuid-Duitsland. Als u ook wilt meereizen naar het
marktplein voor nieuwe contacten en strategische groeikansen wilt
benutten, neem dan contact op met Pascal Koeleman via T. 071 401
0875, of info@2dezign.nl.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home