Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

11 november 2019

Prijswinnaars winkelstraat bekend


AMSTELVEEN – De acties voor het vieren van het 60-jarig bestaan van de winkelstraat Van der Hooplaan zijn een doorslaand succes. Vele honderden mensen namen deel aan de puzzel of de rebus om kans te maken op de hoofdprijzen; waardecheques van 200 en 500 euro. Vrijdag 8 november deden winkelstraatbestuurders Cor Mulder en Sandra Terpstra de trekking.

JOEP DERKSEN

Mulder is een beetje beduusd door de vele inzendingen; meer dan 900 formulieren liggen op een grote schaal voor hem. Hij concludeert lachend: ,,We zijn in ons doel geslaagd om onze naamsbekendheid op de kaart te zetten en de mensen te laten weten, dat we als winkelstraat zestig jaar bestaan. Op basis van de vele reacties en inzendingen is het een doorslaand succes.’’

Zes weken lang verscheen in het Amstelveens Nieuwsblad een serie artikelen over de historie van de Van der Hooplaan en werden drie winkeliers in het zonnetje gezet. Het werd goed gelezen: ,,We kregen veel mensen in de winkel met complimenten over het verhaal en de foto’s.’’ Mulder bleek een wandelende encyclopedie waar het ging om de historie van deze winkelstraat. ,,Iemand vroeg of ik een boek geschreven had!’’

De trekking van de puzzeluitslagen vindt plaats en de gelukkige winnaar van de waardecheque van 200 euro blijkt Jaap Zitvast te zijn. De hoofdprijs gaat naar de heer of mevrouw H. Kok. Zij krijgen binnenkort persoonlijk bericht van BDU-sales manager Patrick Onsia. Ook tientallen andere inwoners behoren tot de gelukkigen die allerlei fraaie prijzen hebben gewonnen.

Terpstra was verrast over de populariteit van de actie: ,,De puzzel was een groot succes onder de senioren.’’ Mulder concludeert: ,,Deze actie was een wake-up call voor mensen, die realiseerden dat de Van der Hooplaan er nog altijd is en dat deze winkelstraat zich positief heeft ontwikkeld.’’