Vereeuwigen van zakelijke relaties
In 2013 was het verschijnsel nog volledig onbekend; een fotohokje op bedrijfsfeesten en zakelijke evenementen, om een eeuwigdurende herinnering te hebben aan dat moment. Jason Tuhumena introduceerde Boooth tien jaar geleden en is inmiddels marktleider geworden.
Al surfend op het internet kwam Jason een website tegen, die
zijn leven zou veranderen. Hij maakte kennis met een fotobooth, die op een
evenement stond in Amerika. “Dat was een echte eye catcher. Samen met Damian,
Jamel en Akifa hebben we zo’n fotobooth gekocht. Na het installeren en testen,
moesten we het nog aan de man brengen.”
Dat ging in het begin nog niet zo snel, blikt Jason terug.
“In het begin deed ik alles zelf en klopte letterlijk op de deuren van
nachtclubs als Jimmy Woo in Amsterdam. De eerst twintig boekingen deden we
gratis, waarna we de promotiefoto’s online zetten.” Het sloeg aan. “We begonnen
met één Boooth machine, met vier boekingen in de eerste maand. Maar binnen drie
maanden zaten we ieder weekend helemaal vol en stond de agenda volgeboekt met
allerlei afspraken op de werkdagen.”
Package deals
Een bevriende productontwikkelaar ontwierp drie extra
modellen en vanaf dat moment ging het hard. “In eerste instantie focusten we
ons op de clubs, omdat ik daar veel contacten had. Maar vervolgens gingen we
ons focussen op bruiloften, feesten en partijen. Ook bieden we package deals
aan met weddingplanners en organisaties als de RAI, waarbij zij commissie
krijgen voor iedere Boooth-booking, die zij realiseren.”
Ook het bedrijfsleven heeft Boooth inmiddels ontdekt. Vooral
ook, omdat deze mobiele pasfotohokjes aan de buitenkant kunnen worden
omgetoverd in een Boooth met logo’s van de organiserende onderneming of in de
huisstijl van het betreffende corporate event, festival of de beurs. Daarnaast
is zo’n fotoboooth ook een slimme manier om aan zakelijke emailadressen te
komen, tipt Jason: “Jouw zakelijke contacten kunnen een gratis foto ontvangen,
wanneer ze hun mailadressen invoeren. Dit is ideaal voor de directe benadering
van de potentiële klant en de aftersales.”
Ballenbak
Boooth heeft drie verschillende producten: de Open Air
fotobooth, in de vorm van een fotozuil, het traditionele fotohokje met
gepersonaliseerde buitenpanelen en de Mirrorbooth. Jason: “Naast deze drie
producten doen we ook maatwerk; dat kan zo gek mogelijk zijn. Gasten kunnen bijvoorbeeld
in een ballenbak springen, waarbij we een foto van bovenaf maken.”
Bent u ook op zoek naar een ludieke manier om uw
(toekomstige) klanten te verrassen? Voor meer informatie: www.boooth.me.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home