Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

27 januari 2007

“Je leeft ook een beetje voor het applaus”

Jora Vision

Jan Maarten de Raad is directeur van dit bedrijf dat architectuur levert voor pretparken, dierentuinen en de entertainmentwereld. Het complete proces van ontwerp tot en met de bouw wordt door Jora Vision uitgevoerd. “We zijn een compleet aannemersbedrijf en onze 35 mensen zijn al zes jaar bezig in deze hoedanigheid.”
door Joep Derksen
De directeur is de eerste die toegeeft dat hij in een prachtige markt zit: “Wij bouwen niet de attracties zelf, maar de beleving eromheen. Parken worden op een bepaalde manier gethematiseerd, aangekleed dus. Wij zorgen er bijvoorbeeld voor dat de entree, restaurants en alles eromheen perfect passen in de sfeer die om de attractieparken wordt gebouwd.”

Maar ook op compleet andere terreinen laat het bedrijf haar kunde zien: “We hebben ook de kinderafdeling in het Emma Kinderziekenhuis op een leuke manier aangekleed. We willen de kinderen een eigen belevingswereld geven en hen zo meer op hun gemak laten voelen.” Maar ook themarestaurants en rondreizende tentoonstellingen maken gebruik van Jora Vision.

Applaus

Waarom hoopt De Raad de KBB Award 2007 te winnen? “We onderscheiden ons echt van andere bedrijven en hebben niet zo heel veel concurrenten in Nederland. Hier zijn we redelijk uniek te noemen, omdat we het hele pakket kunnen leveren. Met onze eigen ontwerpafdeling kunnen we een vertaalslag maken naar wat de klant wil. En als de keuze gemaakt is, zorgen we zelf dat de kwaliteit van productie gegarandeerd is. We hebben zoveel creatieve en hardwerkende mensen in ons bedrijf, dat opereert in een aparte markt. We zijn gemotiveerd om de prijs te winnen, want je leeft ook een beetje voor het applaus.”
Buitenland
De eerste vier jaar was het bedrijf puur in Nederland actief, maar Jora Vision groeit snel. “We zitten veel in het buitenland, zo maken we op dit moment in Frankrijk een heel decor om een centrum over vulkanen. Je wordt daar uit een vulkaan geschoten en landt weer veilig en wel met een parachute. Er komen steeds meer opdrachten uit het buitenland, zoals een family entertainment centre in Ierland en een dierenfamiliepark in Maleisië.”

Maar de ‘roots’ blijft het bedrijf trouw. “Voor het bloemencorso van Rijnsburg en Lisse & Sassenheim zijn we sponsor en we ontwerpen en maken de gehele parade zelf.” De directeur lacht: “Behalve dan het bloemsteken zelf!”

Jora Vision heeft vacatures openstaan. Zo is het bedrijf op zoek naar een goede ontwerper/dtp-er voor de ontwerpafdeling en een creatieve timmerman.

Meer informatie is te vinden op: www.joravision.com.