Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

06 augustus 2010

‘Een droom die uitkomt’

LISSE – Een veertiendaagse retourtip met de motor van Los Angeles naar Las Vegas. Deze prijs mocht Raymond van der Pool donderdag 29 juli in ontvangst nemen uit handen van Andre de Lange, vertegenwoordiger van Just Brands. Dit bedrijf brengt sinds vier jaar het kledingmerk Vanguard op de markt en geeft deze prijs weg aan vijftien mensen door heel Nederland. Van der Pool nam een deelnamekaartje mee bij John Stevens Casual & Business Wear (Blokhuis 6), vulde zijn persoonsgegevens in via het internet en won deze geweldige rondreisprijs.

Maarten Knaap is eigenaar van John Stevens Casual & Business Wear en hij laat weten dat hij ook zeer verrast was dat een van de winnaars bij zijn zaak een aankoop had gedaan. ‘Wij verkopen het kledingmerk Vanguard samen met andere merken als Cast Iron en Pall Mall. Een paar weken geleden hoorden we het nieuws dat Van der Pool de prijs had gewonnen.’

De winnaar komt op dat moment met zijn vrouw en kinderen de zaak binnen lopen. Hij straalt: ‘Ik heb familie in de Verenigde Staten wonen en wilde er altijd al naar toe. Maar je weet hoe het gaat; er komen kinderen en zo’n reis naar Amerika wordt uitgesteld. Dat ik deze motortrip win is een droom die uitkomt.’ Van der Pool (43) vertelt hoe hij de prijs ‘Vanguard: A Nomadic Discovery’ gewonnen heeft: ‘Ik had hier een paar bloesjes en een broek gekocht. Bij de kassa lagen deelnamekaartjes en een ervan heb ik meegenomen naar huis. Thuis op de computer heb ik de code ingevoerd en aangegeven dat ik een motorrijbewijs had. Vier weken terug kreeg ik een mailtje dat ik gewonnen had.’

Hij kan het nauwelijks nog geloven. ‘Ik rijd al 20 jaar motor, al heb ik ‘m een tijdje aan de kant gedaan. De reis is van 28 augustus tot en met 9 september en mijn vrouw gaat mee. Ik kijk er echt naar uit, want het is heel anders om daar motor te rijden langs die ruime highways dan hier in Nederland. Om van LA naar Las Vegas en terug te rijden is een groot verschil met vroeger toen ik op een brommertje naar Valkenburg scheurde.’
De Lange overhandigt Van der Pool de prijs en laat weten: ‘De naam Vanguard stamt af van “avantguarde’, wat zoveel betekent als vooruitstrevend, vrijbuiter en vrijheid. Het merk bestaat vier jaar binnen de organisatie en wordt op meer dan 300 verkooppunten verkocht.’ Over een paar weken rijden Van der Pool en zijn vrouw over de Amerikaanse snelwegen en bezoeken onder meer Palm Springs, de Deadly Valley en het Yosemite National Park. Als toetje krijgen ze ook nog een helikopterrondvlucht.