Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

26 december 2012

Fysiotherapie Oude Rijn

Behandeling nieuwe stijl

Oude Rijn 104, Leiden. T: 071 512 6615

LEIDEN – Fysiotherapie is veel meer dan alleen de juiste spieren helpen ontspannen. Heel vaak gaan lichamelijke klachten hand in hand met (verkeerde) gewoontemanieren en mentale uitdagingen. Als de oorzaak van de klacht niet wordt aangepakt, komt ook na een behandeling bij de gemiddelde fysiotherapeut de pijn steeds weer terug. Daarom hebben fysiotherapeut Margriet van Goeverden, psychosomatisch fysiotherapeut Kees Stokkel en manueeltherapeut Stefen van Giezen de handen ineen geslagen. In hun gezamenlijke fysiotherapiepraktijk Oude Rijn zorgen ze ervoor dat bij elk van hun patiënten de pijn niet alleen verdwijnt, maar ook voorgoed wegblijft.

‘Wij zorgen voor een compleet andere aanpak’, legt Stokkel uit. ‘Veel te veel mensen laten zich behandelen voor een lichamelijke klacht en krijgen alleen tijdelijke verlichting. Enkele dagen, weken of maanden later komt de pijn net zo hard weer terug. Wij werken samen met de cliënt om de werkelijke oorzaken van de pijn te achterhalen; als die oorzaken worden aangepakt, verdwijnt ook de pijn.’

Een van de cliënten vertelt over haar ervaringen: ‘Tijdens de sessies kreeg ik inzicht in mijn eigen lijf, het functioneren daarvan en het belangrijkste: het beïnvloeden daarvan. Ik heb vertrouwen gekregen in mijn eigen lijf, de “vervelende” reacties als hyperventilatie of benauwd gevoel maken mij niet meer angstig, maar ik accepteer dat ze er zijn. Het mooie daarvan is dat je daardoor minder last krijgt van deze vervelende lichamelijke reacties.’

Het gaat niet alleen om een verkeerde zit- of loophouding die moet worden aangepakt, licht Van Giezen toe. ‘We helpen de cliënt om uit de eigen vicieuze cirkel te komen; of het nu om een huisvrouw of een topatleet gaat. Het breekt mijn hart als ik van mensen hoor, dat ze al tien jaar met pijnklachten rondlopen, terwijl wij al veel eerder hadden kunnen helpen. We leggen alle oorzaken bloot en kijken daarbij niet alleen naar de spieren of de stressfactor. We herkennen patronen en benoemen de gevolgen en oplossingen. Wanneer de cliënt vervolgens het eigen gedrag verandert, wordt het lichaam ontlast en verdwijnt de pijn.’ Voor meer informatie: www.ouderijnfysio.nl.