Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

14 juni 2017

'Laat de energie in je lichaam weer stromen'

Shiatsu Oegstgeest

OEGSTGEEST – Het leven is best fijn, maar toch ontbreekt er iets, maar wat?. Zeurende pijnen in de rug, schouder of gewrichten, of hebt u een burn-out? Als u op één van deze vragen 'Ja' antwoordt, dan wordt het hoog tijd om contact op te nemen met Joost van Leusen van Shiatsu Oegstgeest. Deze Shiatsu-therapeut laat de energie in uw lichaam weer stromen, waardoor u in feite weer opnieuw kennis met uzelf maakt.

Door Joep Derksen

We komen meerdere malen in ons leven op een keerpunt te staan. Een moment waarop we denken: 'Er moet wat anders gebeuren'. Ook Van Leusen zelf had dit jaren geleden. Hij was werkzaam in de IT, maar was niet gelukkig met wat hij deed. ,,Ik wilde werken met de energie van mensen en daarom heb ik de opleiding tot Shiatsutherapeut gevolgd en afgerond. Zelf krijg ik ook energie, wanneer ik de energiestromen bij een ander weer kan laten stromen.''

De praktijk van Shiatsu Oegstgeest wordt bezocht door veel mensen, die met allerlei lichamelijke of geestelijke ongemakken kampen. Van Leusen: ,,Mensen komen hier met rug-, schouder en nekproblemen. Maar ook vanwege slaapproblemen, darmproblemen, knieproblemen of knarsetanden. Burn-outs, vanwege een overmaat aan stress, komen ook veel voor.'' Wie zich aanmeldt voor shiatsusessies krijgt eerst een kennismakingsgesprek met Van Leusen. Hij licht toe: ,,Mensen komen altijd met een klacht bij mij; ik kijk vervolgens om die klacht heen, om te zien waar die klacht door veroorzaakt wordt.''

,,Nadat duidelijk is, wat er aan de hand is, voer ik een lichamelijke diagnose uit, zodat ik een behandelplan kan opstellen.'' Het resultaat is al heel snel zichtbaar; mensen zich dan als een vernieuwd persoon. Van Leusen: ,,De mensen liggen op de mat en ik zorg voor een zacht, maar stevige aanraking, waardoor de blokkades in iemands lichaam verdwijnen. Hierdoor gaat de energie weer stromen, word je rustiger en heb je dus meer energie.''

Door de behandelingen voelen mensen zich beter en vaak gaan ze ook minder medicijnen slikken. Van Leusen geeft hen regelmatig oefeningen mee. Soms zijn cliënten al eens naar andere therapeuten geweest, maar hielp dat niet. Voor hen is een bezoek aan Shiatsu Oegstgeest helemaal een bijzondere ervaring. Van Leusen lacht: ,,De moeilijke en zware gevallen vind ik een fijne uitdaging. Ik help mensen ervaren, dat een beperking die men voelt, geen beperking hoeft te zijn. Iedereen moet namelijk kunnen ervaren, hoe heerlijk het is om je eigen lichaam te voelen.


Interesse? Shiatsu Oegstgeest heeft een speciale korting van bijna 15% in de maanden juni, juli en augustus: drie behandelingen kosten dan slechts in totaal 180 euro. Shiatsu Oegstgeest, De Kempenaerstraat 39, Oegstgeest, T: 06 4159 8480, E: info@shiatsuoegstgeest.nl, W: www.shiatsuoegstgeest.nl