Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

07 juni 2017

Van huisschilder tot pionier

Autoschade John de Groot bestaat 50 jaar

LISSE > Autoschade John de Groot vierde vorige maand haar 50-jarig bestaan. Op een groot feest waren alle zakenrelaties, vrienden en familie aanwezig en werd het nieuwe bedrijfslogo onthuld. Door niemand minder dan de oprichter van het bedrijf, John de Groot zelf, samen met zijn kleinkinderen.

Door Joep Derksen

Een halve eeuw geleden begon De Groot als huisschilder, maar hij besloot autospuiter te worden. En hij was daarmee een echt pionier. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een professioneel autoschadebedrijf, waar met de modernste apparatuur en vakkundig opgeleid personeel gewerkt wordt. Aan het hoofd staat Erwin de Groot en hij denkt terug aan jaren geleden. ,,Toch nog plotseling stopte mijn vader er mee. Het voelde voor mij, alsof ik 'ineens' directeur van het bedrijf was geworden. Ik moest echt wennen, maar al snel voelde het vertrouwd en kreeg ik ook veel plezier in het nemen van de beslissingen en het uitstippelen van de koers van het bedrijf. Ik richtte mij volledig op service en kwaliteit, maar ook zijn we op een steeds efficiëntere manier die service gaan bieden.''

Een grote bedreiging voor de autoschadebedrijven lijkt de opkomst van de zelfrijdende auto's te zijn. Als die namelijk écht goed functioneren en geen aanrijdingen meer veroorzaken, heeft dat gevolgen voor de ondernemingen die de lak bijspuiten. Maar De Groot blijkt een man met een visie te zijn. ,,Natuurlijk staan we aan de vooravond van een grote verandering; de zelfrijdende auto zal over enkele jaren een feit zijn. We zijn nu al bezig om op deze veranderingen te anticiperen, door onze medewerkers opleidingen te laten volgen, waarmee ze ook elektronicastoringen kunnen repareren.''


De Groot werkt af en toe nog mee in de garage en dat bevalt hem uitstekend, zo laat de directeur weten. ,,Zo houd ik feeling met wat er speelt onder de medewerkers en kan ik tegelijk bekijken waar nog verbetermogelijkheden liggen.'' Hij kijkt met plezier terug op het grote feest en samen met zijn team blijft Autoschade John de Groot klaar voor de toekomst!