Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

03 december 2018

TOF viert vijfjarig bestaan


[ALPHEN AAN DEN RIJN] Kledingmodezaak TOF bestaat precies vijf jaar en dat mag gevierd worden! Al een half decennium lang staan Mirella van de Weerd en haar collega's Corina en Dita iedere bezoeker met een warme glimlach te woord. Het is voor iedereen die binnenkomt een bijzonder aangename ervaring. Maar het staat ook symbool voor de passie en klantvriendelijkheid, die Mirella en haar team hebben.

Joep Derksen

Iedere klant werd afgelopen week verrast met een prachtig presentje en ook de komende weken organiseert TOF een win- en like actie op Facebook. Dat doet Mirella in samenwerking met enkele andere zelfstandige ondernemers in het fraaie winkelcentrum. Zoals Fijn (koffie en wijn), Alfreds, maar ook Mirella's tweede winkel, GAAF, en de daarboven gelegen kapsalon en schoonheidssalon. Iedereen kan een echte make-over winnen. De samenwerking smaakt naar meer, zo licht Mirella toe: ,,Als kleine ondernemer is het moeilijk om tegen die grote concerns op te boksen. Daarom doen we het.''

Mirella zit al een kwart eeuw in de mode. Ze besloot vijf jaar geleden om haar eigen kledingmodezaak op te zetten. ,,Ik wilde juist inkopen, naar wat de wens van de klant uit Alphen en omgeving is. Als ik aan het inkopen ben, denk ik aan veel individuele klanten en aan wat zij leuk vinden. Daar speel ik op in; zo laat je jouw klanten meebeslissen, wat er in de winkel hangt.''

De twee goedlachse en behulpzame medewerkers Corina en Dita zijn de steun en toeverlaat van Mirella. De ene na de andere klant komt binnen en iedereen krijgt persoonlijke aandacht. ,,Dat krijg je niet online. Bij ons kunnen mensen de stoffen voelen en wordt de kleding passend gemaakt aan de vrouw. Bovendien is het voor de klantbeleving veel fijner om naar de winkel te komen. Natuurlijk hebben we een Facebooksite, waar bijvoorbeeld iedere nieuwe collectie te zien is.''

Om de vernieuwde winkel in één woord te beschrijven, moet wel het woord 'prachtig' gebruikt worden. Kleding is er te koop in allerlei kleuren en maten. De kracht van TOF is echter, dat er een uitgebreide collectie is van basiskleuren voor de herfst en winter, zoals zwart, grijs en donkerblauw. Daar is een reden voor, licht Mirella toe: ,,Onze klanten zijn dol op basiskleuren, want deze kledingstukken gaan jaren mee en je kunt er altijd wat leuks bij combineren.''

Vol passie vervolgt Mirella: ,,Ik ben heel blij met alle klanten die ik heb en de mensen die terug komen. Maar ook met de samenwerking met andere ondernemers en de mensen die me helpen. Zoals mijn vader, man, mijn vriendin en haar man. Het is niet alleen ik, maar een heel team van mensen, dat TOF en GAAF mogelijk heeft gemaakt. Ik kon alleen maar zo ver komen, door iedereen om mij heen.''

Dan blijft er toch nog een vraag over; hoe komt Mirella toch bij de winkelnamen 'TOF' en 'GAAF'? Ze lacht: ,,TOF staat voor Touch Of Fashion. Deze zaak liep zo goed, dat ik nog wat meer wilde laten zien, met niet alleen mooie en betaalbare kleding, maar ook allerlei accessoires. Zo ontstond GAAF, wat staat voor 'Gifts, Accessories And Fashion'. Hier kun je ook terecht voor de kleinere cadeaus.''

Voor meer informatie: TOF, Raadhuisstraat 416, Alphen aan den Rijn, T: 06 1328 9171, F: www.facebook.com/TOF.touch.of.fashion.