Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

18 mei 2016

MotoPort Hillegom

Met een autorijbewijs op een motor

Door Joep Derksen

HILLEGOM – Al jaren had ik de wens om te weten hoe het voelt om te rijden op een motor. Maar ik hikte altijd aan tegen de moeite van het halen van een motorrijbewijs. Totdat ik een bezoek bracht aan MotoPort Hillegom, waar verkoopadviseur Jeroen Weijers me wees op de MP3; een motor met twee voorwielen, waar je als bezitter van 'slechts' een autorijbewijs gewoon mee de weg op mag. En één proefrit met de MP3 was voldoende: het heerlijke gevoel om 'Born to be wild' te zijn, sloeg onmiddellijk toe.

De MP3 van Piaggo is er in twee uitvoeringen; de 300 cc Yourban en de 500 cc LT. Iedereen die zijn of haar rijbewijs heeft gehaald vóór 19 januari 2013 mag deze MP3 besturen. Weijers somt de voordelen van het rijden met de MP3 moeiteloos op: 'Je mag vrijwel overal vrij parkeren. In Amsterdam of Leiden zet je 'm gewoon op de stoep neer. De MP3 heeft een grote opbergruimte, waar je veel in kwijt kunt.' Dat wilde ik zelf eens proberen en Weijers blijkt gelijk te hebben. Mijn laptop en spiegelreflexcamera passen er met gemak in.

Onverdroten gaat Weijers verder met het opsommen van de positieve punten van de MP3; door het windscherm (dat er in verschillende uitvoeringen is), heb je een goede windbescherming. Hierdoor wordt je als het regent niet te nat. Bovendien komt de MP3 standaard met tractiecontrol en ABS.' De afgelopen maanden is de vraag naar de MP3 enorm gestegen, licht Weijers toe: 'Je kunt gerust stellen, dat de MP3 een hot item is. Het is dé ideale oplossing voor mensen die geen zin hebben om een motorrijbewijs te halen en toch motor willen rijden.'

Toch aarzel ik nog even, want het rijden op een motor is toch iets anders dan het besturen van een fiets. Weijers neemt deze zorgen volledig weg: 'We hebben met motorrijschool GT uit Noordwijk een afspraak staan: bij iedere nieuwe MP3 die we verkopen, krijgen de mensen van hen gratis twee uur rij-instructie. Zo word je goed geïnformeerd over wat je moet doen voor het beheersen van een motorvoertuig als de MP3.'

Niet dat het berijden van de MP3 zo moeilijk is, overigens. Want voor wie al een beetje ervaring heeft met het berijden van een brommer of scooter, is het besturen van de MP3 een fluitje van een cent. Vlak voordat ik een proefrit maak, geeft Weijers me nog wat tips mee over de balancering. Eerst rijd ik even in de omgeving en daarna kan ik de snelweg op. Lekker met 130 kilometer op de A4, met de wind langs mijn helm. Iets verderop is er een file, maar voor het eerst in mijn leven mag ik daar als een vorst tussen de auto's door rijden. Bij terugkomst in de winkel van MotoPort Hillegom ben ik verkocht: doe mij er één!

De 300 Yourban is verkrijgbaar vanaf slechts 7.920 euro en de 500 LT is uw eigendom vanaf 11.150 euro. MotoPort Hillegom verzorgt ook het onderhoud, verzekering en gratis wegenwachthulp in heel Europa. Motorkleding is daar ook verkrijgbaar. Het familiebedrijf is dealer van Honda, Yamaha, Piaggio Vespa en Gilera, bovendien onderhoudt Motoport al deze merken, maar motoren van BMW, Triumph, Kawasaki en Suzuki.


Nieuwsgierig geworden? Rijd maar eens langs bij MotoPort Hillegom, Arnoudstraat 2, 2182 DZ Hillegom, T: 0252 515 229, W: www.motoporthillegom.nl