Streek
– Brittenburg Accountants en Batenburg Accountants vallen binnen
het samenwerkingsverband Novèns Accountants. Dit is een groep van
zes accountantskantoren in de Duin- en Bollenstreek, die allemaal
zelfstandig opereren maar wel gebruik maken van elkaars expertise.
Arnold Krijgsman is vennoot bij Brittenburg Accountants en Ron
van der Hulst is vennoot bij Batenburg Accountants. Samen lichten ze
toe, welke voordelen deze samenwerking voor de ondernemer heeft.
Door
Joep Derksen
De
accountantskantoren Brittenburg en Batenburg richten zich met name op
het MKB en de middelgrote ondernemingen in de Duin- en Bollenstreek
en Leiden. De kantoren hebben alle denkbare specialisten in huis om
ondernemers van dienst te zijn. Van der Hulst: ,,Wij bieden onze
relaties de kennis, kunde en betrouwbaarheid van een grote
kantoororganisatie en combineren dit met de persoonlijke
betrokkenheid en slagvaardigheid’’.
De
tijden zijn voorbij, dat ieder accountantskantoor zelf het wiel moet
uitvinden. Juist door kennis en inzet van personeel te delen, kan de
ondernemer gebruik maken van die expertise. Krijgsman bijvoorbeeld
adviseert al zo'n twintig jaar MKB-ondernemers. ,,Op verschillende
gebieden kunnen we helpen. We zijn sparringpartner van de ondernemer
op het financiële vlak. Vaak is het bij ondernemers zo, dat
zakelijke en privébelangen door elkaar lopen. Wij ontzorgen de
ondernemer hierin, met een breed aanbod van dienstverlening.''
Van
der Hulst licht verder gepassioneerd toe: ,,Ondernemingen durven nu
ook weer te investeren. Als je een klant kan ondersteunen bij
bijvoorbeeld de aankoop van een bedrijfspand en zijn droom
werkelijkheid kan maken, geeft dat een kick. Wij onderhouden de
contacten met notaris en banken, zodat de ondernemer zich kan
focussen met zijn of haar passie; het ondernemen. Wij zorgen ervoor
dat de financiële zaken op orde zijn zodat de ondernemer daarmee
optimaal op dit punt ontzorgd wordt. ''
Als
je een goede sparringpartner wilt zijn, moet je voldoende aandacht
schenken aan je klanten vertelt Krijgsman. ,,Wij nemen uitgebreid de
tijd om onze klanten goed te leren kennen. Een goed advies staat of
valt met je kennis van de ondernemer en zijn of haar onderneming. Dat
haal je niet uit de cijfers alleen. Wij gaan daarom vaak bij
bedrijven op bezoek en bouwen diverse contact-momenten in met de
klant. Zo werken wij aan de persoonlijke en proactieve betrokkenheid
met onze relaties.’’
Van
der Hulst besluit: ,,Ondernemers kunnen altijd vrijblijvend bij een
van onze kantoren langskomen voor een oriënterend gesprek’’.
Voor
meer informatie:
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home