Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

19 maart 2008

Voetbalkaartjesruilbeurs: “Mijn missie is volbracht!”

VOORHOUT – Jong en oud trotseerde woensdag 12 maart de stormkrachten om tijdens de voetbalkaartjesruilbeurs de laatste foto’s van spelers van Heerenveen, De Graafschap, FC Twente of Heracles te bemachtigen. Niet alleen veel kinderen, maar ook ouders, tantes, ooms, opa’s en oma’s handelden en dealden in de kaartjes dat het een lieve lust was. “Even wachten, mevrouw, ik ben even bezig. Als u hier gaat zitten, zal ik zo uw nummers controleren.”

René (11) loopt van de ene naar de andere tafel, met in zijn ene hand meer dan 100 voetbalplaatjes en in zijn andere hand een lijstje met nummers van de plaatjes die hij nog moet hebben: “Ik moet er nog maar een stuk of 56, maar gelukkig heb ik veel kaartjes om te ruilen. Mijn moeder ging altijd op maandag naar de Plus en van mijn tante heb ik ook veel kaartjes gekregen. Dit jaar zijn de kaartjes trouwens veel mooier dan vorig jaar, want toen waren het stickers.”

Iets verderop staat mevrouw Van den Berg: “Ik moet nog twee voetbalplaatjes scoren en dan heb ik mijn missie volbracht!” Michiel (9) en Maurits (8) hebben samengewerkt: “Als we nog twee kaartjes hebben, is ons tweede verzamelboek vol!” Mevrouw Lenie Dwarswaard staat in de Foreholte-kantine en kijkt een beetje verloren om zich heen, met een stapel voetbalkaartjes in de hand: “Ik weet helemaal niet hoe het werkt!” Een van de andere spaarders legde haar de fijne kneepjes van het ruilvak uit en al spoedig was ook mevrouw Dwarswaard in het gedrang uit het zicht verloren.

Ada van Dijk, mede-eigenaar, en Fred van den Haak, bedrijfsleider van de Plus in Voorhout bekijken het tafereel met een mengeling van vreugde en verwondering: “Het is nog succesvoller dan de twee voorgaande jaren. Dit jaar hebben we alleen al bij onze vestiging maar liefst 100.000 voetbalkaartjes uitgedeeld! Overigens staat onze volgende actie alweer voor de deur: het is de knikkeractie en dit jaar zijn er 46 verschillende knikkers met beeltenissen van het Huis Anubis te verkrijgen. Deze week wordt bij iedere 25 euro aan boodschappen een gratis zak knikkers weggegeven.”