Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

09 april 2007

Speksteen en foto’s ten toon in Bestuurscentrum


Voorhout – Werkgroep “Kunstpromotie” Voorhout opende op 6 maart een nieuwe expositie in het bestuurscentrum, die tot 4 mei iedere werkdag tussen 09:00 en 17:00 uur gratis te bezichtigen is. Speksteen beelden van Hetty Jonkman en foto’s van Marieke Uyldert laten de bezoeker verrassen door een eenvoud en tegelijk veelzijdigheid en ingenieusheid.

Jonkman is na haar overwinning op kanker het kunstzinnige vlak opgegaan en staat nu, vijf jaar later, nog steeds versteld van wat ze creëren kan. “Ik ben verbaasd van mijn eigen talent en ik doe het met enorm plezier. Dankzij mijn lerares Bea van Laatem uit Warmond kan ik mezelf zo ontplooien en ben ik vrij mijn eigen stijl te ontwikkelen.”

Uyldert heeft de kunstacademie gevolgd en is al 14 jaar actief in onder meer de fotografie. Voor deze expositie heeft zij een jaar lang iedere dag een foto gemaakt en dit gecombineerd met nieuwsfeiten van die dag. Zo is bij een foto van huizen met WK-versieringen te lezen: “De dag dat in Guantanamo Bay drie gevangenen zelfmoord pleegden.” Enige maatschappelijke betrokkenheid is haar niet vreemd.