Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

08 maart 2012

Kooimans staat voor kwaliteit

LEIDEN – ‘Het is geweldig om altijd oplossingen te zoeken.’ Aan het woord is Daan Kooimans, eigenaar van het gelijknamige bedrijf dat zich bezig houdt met restauratie, renovatie en onderhoud van zowel huizen, kantoren als hotels. Na twintig jaar heeft Kooimans een vaste klantenkring opgebouwd in Leiden.

Hij vertelt hierover: ‘Ik begon als zelfstandig ondernemer en in de loop der jaren groeit het bedrijf. Van oorsprong ben ik timmerman, maar je pakt alles op en leert gaandeweg. Het is heerlijk om zelfstandig te zijn, want jij bent degene die alle mooie dingen maakt. Mijn eigen handtekening staat op alle verbouwingen en renovaties die ik heb gerealiseerd.’

Kooimans werkt niet alleen voor particulieren, maar heeft ook gerenommeerde hotels en office centers die van zijn diensten gebruik maken. Eersteklas hotels als Ibis en Golden Tulip, bijvoorbeeld. De redenen hiervoor zijn duidelijk, informeert de man met twee rechterhanden: ‘Qua prijs zijn we veel beter dan de grote aannemers, omdat de overheadkosten laag zijn. Ook hebben we onze prijzen al drie jaar op hetzelfde niveau gehouden.’

Veel particulieren hebben Kooimans ook gevonden, mede vanwege zijn werkhouding: ‘Ik verzaak nooit en kom altijd mijn afspraken na. Ik denk mee met de klant en zal zeker mijn mening geven. Als ik iets niet mooi vind, dan zeg ik dat ook; vervolgens bied ik alternatieven aan. Bij mij staat kwaliteit altijd voorop.’ Kenmerkend voor Kooimans is ook dat hij de juiste contacten heeft om het werk perfect te voltooien: ‘Zodra dat noodzakelijk is, huur ik de juiste mensen in voor de betere stukadoor- of loodgieterwerkzaamheden. En als alles voltooid is, kom ik altijd terug om te kijken of het goed is.’

Voor meer informatie: D. Kooimans, Ambonstraat 25, 2313 GG Leiden, M: 06 2211 8004, E: d.kooimans@planet.nl.