Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 800 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.eu, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

12 maart 2014

‘Leggings worden dé hit van deze zomer’

Gejo Kousenhuis, Haarlemmerstraat 8, Leiden, T: 071 512 0422
JOEP DERKSEN
Ruim zestig jaar komen generaties vrouwen en mannen naar Gejo Kousenhuis, dé specialist voor kousen, panties, sokken en ondermode. Eigenares Janet Wijnands staat samen met haar deskundig personeel iedere klant met raad en een glimlach terzijde.
Gejo Kousenhuis werd in 1953 opgericht door Wijnands’ vader, die de zaak vernoemde naar zijn dochters Gerda en Jolanda. De huidige eigenares heeft jaren geleden het besluit genomen om naast panties ook kousen, sokken, lingerie en ondermode op te nemen in het assortiment. Dat bleek een prima beslissing, want Gejo Kousenhuis is nu een gerenommeerde naam voor iedereen die goed voor de eigen benen wil zorgen.
Gejo Kousenhuis heeft een uitgebreid assortiment, met niet alleen pantymerken als Falke en Oroblu, maar ook Kunert en Hudson. Voor de ondermode heeft Gejo Kousenhuis een uitgebreide collectie van Sloggi en Funderware. De Funderware ondermode is een grote hit. Wijnands: ‘Funderware is voor dames en heren, met grappige teksten en plaatjes. Wij hebben een nieuwe collectie, die speciaal gericht is op het voorjaar. Ik kan nu al vertellen dat deze nieuwe collectie heel populair wordt.’
De been- en ondermodekleuren zijn dit jaar pasteltinten, maar ook de fluortinten doen het goed. ‘Het zijn een beetje zachtere kleuren dan vorig jaar’, weet Wijnands. Sokken heeft Gejo Kousenhuis voor mannen, vrouwen en kinderen. Dus ook voor kinderen van alle leeftijden; van prematuur geboren babies tot achttien jaar. Kousevoetjes heeft de winkel voor dames én heren.
Wijnands tipt: ‘Leggings worden dé hit van deze zomer. Wij hebben ze in pantymateriaal en katoenen uitvoering in ruim dertig kleuren. Wij hebben veel studenten als klant en zij lopen altijd voorop in de trends. Wie ook trendsetter wil zijn, komt bij ons in de winkel langs, want meestal hebben wij de producten een half jaar eerder dan de rest van de markt.’