Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

21 mei 2008

Mevrouw Van Burk weer thuis

WARMOND – Aan een succesverhaal ligt vaak een periode van veel verdriet ten grondslag. Bij Marijke van Burk (61) is dat niet anders: nu is ze dankzij ActiVite weer fijn thuis bij haar man, maar maandenlang leek het erop dat ze de rest van haar dagen in een verzorgingstehuis zou moeten blijven. En dat allemaal omdat haar voormalige zorgverzekeraar weigerde om de zorg die ze als MS-patiënte nodig heeft te vergoeden als Van Burk thuis zou wonen. Na twee maanden wachten totdat allerlei instanties haar zouden helpen, greep Van Burk’s dochter in en met een telefoontje naar ActiVite was alles geregeld.

Van Burk wordt nog emotioneel als ze aan die moeilijke periode terugdenkt: ‘Al jaren helpt mijn man me thuis en kregen we ook zorg die door de betreffende zorgverzekeraar vergoed werd. Maar omdat mijn man vanwege zijn hart geopereerd moest worden, ging ik tijdelijk naar de Bernardus. Vervolgens weigerde die verzekeraar om de zorg aan huis weer te betalen, zodat ik niet meer naar mijn huis terugkon. Maandenlang heb ik in onzekerheid gezeten: mijn man sprong allang weer om me heen na de operatie, maar ik moest daar blijven tussen al die oude mensen. Niets ten kwaden van hun, maar je raakt totaal afgestompt als je daar zit, zeker omdat ik zelf wist dat het helemaal niet nodig was.’

Haar dochter kon het verdriet van haar moeder op een gegeven moment niet meer aanzien en besloot zelf actie te ondernemen. Ze kwam erachter dat je zelf thuiszorg kunt regelen als je al een indicatie hebt. ActiVite werd woensdag gebeld en de organisatie kon de maandag hierop haar moeder al thuis helpen. Van Burk: ‘Iedere week mocht ik de zondag naar huis en die zondag 2 maart ben ik ook thuisgebleven. Ik ga hier nooit meer weg, want anders kom ik hier wellicht niet meer terug!’

Nelleke van der Zwan van ActiVite was de eerste thuiszorgmedewerkster die Van Burk hielp: ‘Onze organisatie biedt de mensen wat ze nodig hebben, zodat ze plezierig thuis kunnen blijven, ook al gaat dat de ene dag wat moeilijker dan de andere.’