Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 800 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.eu, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

20 augustus 2009

Eten voor het goede doel

Restaurant Week loopt van 24 tot en met 30 augustus

NOORDWIJK / NOORDWIJKERHOUT – Voor alle liefhebbers van heerlijk eten is de Nationale Restaurant Week, die van maandag 24 tot en met zondag 30 augustus wordt gehouden, een van de culinaire hoogtepunten van het jaar. Voor een bedrag van slechts 25 euro bij een van de deelnemende restaurants van topkwaliteit, kan genoten worden van een driegangendiner. Rond het middaguur worden bij deze restaurants driegangenlunches geserveerd voor 20 euro.

Door Joep Derksen

Landelijk participeren 160.000 uitbaters aan de Nationale Restaurant Week en ook in Noordwijk en Noordwijkerhout is deze actie zeer populair bij zowel de gasten als de restauranthouders zelf. Veel horecagelegenheden hebben het afgelopen jaar niet altijd een gemakkelijke tijd gehad, mede in verband met de almaar voortdurende slechte economische berichten. Deze weken komen almaar meer positieve berichten bovendrijven en het is de hartgrondige wens van de horeca dat de Nationale Restaurant Week het startpunt is van “het grote culinaire genieten”.

Restaurant Bij Raggers is een van de deelnemende zaken en de eigenaar, Cor Raggers, laat weten: “We doen voor de derde keer mee om gasten bij ons te laten komen, die ons bedrijf nog niet kennen. Mensen konden boeken vanaf 5 augustus en na een week zat ik al helemaal vol.” Inhakend op de actualiteit: “Bij onze collega’s die zich richten op de zakelijke markt gaat het een stuk minder. Ik draai niet minder; dat heeft te maken met onze doelgroep. We zijn een middenklas bedrijf dat zich richt op de middenklasse, niet op de zakelijke markt. Daarnaast hebben we ook een grote mate aan vaste gasten.”

Rob van Wijnen, eigenaar van Blush Lunch Lounge Diner, is het met zijn collega eens: “In zijn algemeenheid heeft iedereen wel moeten inboeten. Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat we gelijk zijn gebleven met de omzet, dus in verhouding tot anderen zijn we gestegen. Maar de horeca in Noordwijk is meer afhankelijk van het weer dan van de economie. De afgelopen winter hebben veel bedrijven het best moeilijk gehad. Door creatief te blijven en leuke dingen te organiseren, kom je er wel doorheen. Degene die al jaren aan het slapen waren, zijn in hun slaap omgebracht.”

Kijkje

Over de Nationale Restaurant Week: “Het mooie van deze actie is dat heel goede zaken meedoen. De organisatie probeert de kwaliteit hoog te houden en de mensen krijgen de kans om overal een kijkje te nemen voor niet al te veel geld. Je verlaagt ook drempels voor gasten die normaliter niet durven binnen te komen.”

Mischa Vliet Vlieland van de Heeren van Noortwyck laat weten dat deze kwaliteitszaak voor de eerste keer deelneemt aan de Nationale Restaurant Week: “Andere bedrijven waren hier erg positief over en we zijn door hen enthousiast gemaakt. Ook onze zusterbedrijven De Blauwe Gans en Restaurant Lekker behoren tot de bedrijven die participeren, ieder met hun eigen unieke keuken. Dankzij deze Week leren de mensen kennis maken met ons prachtige menu op sterrenniveau. De maanden september tot april zijn voor ons de piekmaanden en met de Nationale Restaurant Week wordt ons seizoen een week vervroegd.”
Voor meer informatie: www.restaurantweek.nl. Via deze site kunnen plaatsen gereserveerd worden bij een van de deelnemende restaurants. Bij iedere reservering gaat één euro naar het goede doel “De Culibus”; een grote VIP-bus annex sterrenrestaurant-op-wielen, die langs kinderziekenhuizen en achterstandswijken rijdt om kinderen te verrassen met een heerlijke en gezonde maaltijd.