Ton de Groot Automobielen schittert door service en kwaliteit
VOORSCHOTEN – Dit jaar viert Ton de Groot Automobielen haar 35-jarig jubileum en nog nooit heeft de zaak er zo goed voor gestaan. Niet alleen is de garage sinds 1 januari 2009 een onafhankelijk bedrijf geworden en staat deze zaak los van de showroom, ook de hondstrouwe klanten weten Ton de Groot Automobielen altijd goed te vinden.
Cees Sheriff, PR-verantwoordelijke, weet waar hij het over heeft, als hij vertelt over de zaak waar de ervaren Eric Duivenvoorde zich dagelijks samen met de monteurs volop inzet om al het mogelijke te realiseren voor hun klanten. Over het afsplitsen van de garage met de showroom informeert Sheriff: ‘De oprichter, de heer De Groot wilde het na 35 jaar wat rustiger aandoen. Het garagebedrijf is verkocht en hij ging zich alleen nog bezig houden met de showroom.’
De splitsing is een groot succes geworden, niet alleen voor de showroom, maar zeker ook voor het garagebedrijf, waar Sheriff werkzaam bij is. ‘Het gaat buitengewoon goed, want we hebben een ijzersterke naam in de regio, met hondstrouwe klanten. Dankzij de recessie zijn de mensen ook gaan kijken hoeveel een reparatie kost. Bij ons sparen de mensen heel snel 300 euro of meer uit, mede dankzij de lagere arbeidslonen die we doorberekenen. Tevens onderscheiden we ons door onze snelheid van werk afleveren en onze grote hoeveelheid knowhow. Eric Duivenvoorde is hier de eigenaar en hij zit al 35 jaar in het vak. Anderen binnen ons bedrijf hebben meer dan twintig jaar werkervaring en kennis
Ton de Groot Automobielen is een zogeheten universele garage. Dat houdt in dat alle merken auto’s door het ervaren personeel gecontroleerd en opgeknapt kunnen worden. Het bedrijf beschikt over de allernieuwste testapparatuur, zoals de Bosch Carservice computers. Sheriff: ‘Daar kunnen we echt bijna alles mee uitlezen. Het meest moderne dat we hebben is een zogeheten VAG-computer, waarbij we alle ins en outs kunnen controleren van de hele range van merken als Volkswagen, Skoda, Seat en Audi. En niet te vergeten: we zijn ook heel goed in de Renaults: we hebben Renaultervaring van hier tot Tokio.’
Hij vervolgt: ‘Sinds twee jaar zijn we Bosch carservice en we hebben geen dealertoestanden. Vroeger deden we alleen Franse merken, maar nu zijn we veel breder: Opel, Ford, Nissan: alles is welkom. We verkopen geen nieuwe auto’s. Misschien dat dit in de toekomst wel gebeurt, maar nu nog even niet.’
Wat is de reden voor de beslissing om geen nieuwe auto’s te verkopen? Sheriff: ‘Aan de andere kant zit Ton de Groot met zijn Franse auto’s die hij verkoopt en de komende jaren willen we elkaar niet in de wielen rijden. Op een redelijke termijn kunnen we ons bedrijf financieel opbouwen en wellicht andere activiteiten overnemen.’
Wat zijn de nieuwe ontwikkelingen op de het gebied van de verschillende merken? ‘Alles is bijna elektronica wat de klok slaat en daarin zit onze kracht. Iedere garage kan het wiellager vervangen, maar in die elektronica zit de grootste bottleneck. De motor krijgt astma van de sensoren en hierdoor verschijnen er veel storingslampjes op het dashboard.’ Hoe onderscheidt Ton de Groot Automobielen zich op het milieuvriendelijke aspect? We investeren in de opleidingen voor het onderhouden van halfelektrische en elektrische auto’s.’ Hierdoor kunnen de (toekomstige) kopers van dit soort auto’s met een gerust hart rondrijden: bij eventuele technische mankementen zorgt Ton de Groot Automobielen ervoor dat alles wordt opgelost.
Er is nogal wat gaande in autoland: hoe ziet de toekomst van uw organisatie eruit? ‘Ons bedrijf is spetterend gezond en we hebben een zeer goede aanloop van klanten. We hebben geen enkel financieel probleem, sterker nog: we hebben een luxe probleem en dat heeft weer te maken met onze service. Onze servicegerichtheid is heel groot; een klant kan gewoon langs komen. We proberen de zaken direct op te lossen, zoals het verwisselen van een lampje. Dat kan niet overal. Onze servicegerichtheid is groter dan elders. Daarnaast volgen we het oude adagium: “Je kunt drie blikken doperwten verkopen voor een kwartje of honderd blikken voor een dubbeltje”. We denken mee met de klant en zijn portemonnee en tonen aan dat we voordeliger zijn dan de anderen.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home