Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 800 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.eu, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

29 maart 2014

‘Bloembollen zijn onze kracht’

JOEP DERKSEN
LISSE – ‘We willen Lisse als bloemendorp op de kaart zetten’. Voor Michiel van der Borg, voorzitter van de Stichting Lisse Marketing (SLiM) is duidelijk waarom de toeristen en bezoekers zeker naar het prachtige centrum moeten komen. SLiM helpt de ondernemers met nieuwe initiatieven, die veel mensen naar Lisse zullen trekken.
De komende jaren spelen de bloemen in het voorjaar én de zomer een grote rol in de promotie van Lisse. ‘Bloemen zijn een heel sterk product, die je kunt koppelen aan onze samenleving, het dorp en de winkeliers. Daarom willen we ook meer bloemen in het winkelcentrum, zodat de mensen van de Keukenhof hun weg naar het centrum weten te vinden. In de slipstream profiteren hier de ondernemers weer van.’
Van der Borg heeft een visie: ‘We zorgen ervoor dat de bloem in het dorp komt. Zo willen we dat dit najaar de eerste bloembol in het centrum gepoot wordt. Dit geeft een nog beter imago aan het dorp.’ SLiM ontwikkelt ook fietsroutes; niet alleen op papier, maar ook met een app. ‘Als de toeristen de Keukenhof uit komen, willen ze bollenvelden bekijken. Dan kunnen ze doorfietsen naar Museum De Zwarte Tulp, de Agathakerk bekijken en hopelijk ook op een terrasje gaan zitten. We hebben geweldige horecavoorzieningen en zo profiteren we niet alleen van de Keukenhof, maar bieden ook wat extra’s.’
Een prachtig nieuw initiatief van SLiM is, dat de komende maanden het winkelcentrum feestelijk in het zonnetje gezet wordt. Van der Borg: ‘We organiseren weekenden en koopzondagen met thema’s, waarop de winkeliers en ondernemers inspringen. Iedere keer is er een ander thema en pakken we flink uit met activiteiten, waardoor de bezoekers helemaal in de stemming komen.’
Ook gaat SLiM zich in overleg met de ondernemersvereniging buigen over de huidige openingstijden op de zaterdagen. Vaak is het gezellig druk in het winkelcentrum rond een uur of 17:00, terwijl dan juist de winkels dicht gaan. Dat is een gemiste kans, zo tipt Van der Borg: ‘We gaan serieus kijken naar de mogelijkheid om de openingstijden op de zaterdagen te verlengen vanaf 17:00 uur.’ De SLiM-voorzitter voorziet dat hier alle winkeliers aan mee zullen doen.