Zakelijk nieuws

Een overzicht van ruim 1.100 gepubliceerde artikelen in regionale weekbladen en magazines. Deze verhalen gaan over ondernemers, groot en klein. Het is slechts een kleine selectie van onderwerpen, waarmee uw bedrijf ook in het nieuws kan komen! Voor meer informatie: www.writing4u.nl, Email: joepderksen@live.com. Foto's kunnen ook via dit emailadres besteld worden.

12 maart 2014

‘Van hobby is het mijn vak geworden’

Roos Couture voor vrouwen-, mannen- en kinderkleding
Kooilaan 49a, 2315 EB Leiden, T: 06 8480 4791, W: www.facebook.com/rooscouture
JOEP DERKSEN
In de huidige tijd heeft bijna niemand meer de tijd om kleding te maken, verstellen of te ontwerpen. Hoe fijn is het dan, om te weten dat Roos Couture dit allemaal voor je kan verzorgen?! Eigenaresse Selma Aribas had de afgelopen acht jaar couturezaken in Rotterdam en Gorinchem en in januari opende ze haar nieuwste vestiging in Leiden.
Ze vertelt: ‘Ik ben coupeuse / kleermaakster en doe niet alleen aan kledingreparaties, maar ontwerp en creëer ook avondjurken, galajurken of heel aparte jassen. Voor vrouwen, mannen en kinderen. Dit is wat ik al sinds mijn 12de wilde doen en na de modevakschool heb ik van mijn hobby mijn vak gemaakt.’ Veel mensen weten Roos Couture inmiddels al te vinden en dat is ook heel logisch, zo informeert Aribas: ‘Mensen maken zelf geen kleding meer thuis. Vroeger hadden alle vrouwen de huishoudschool gedaan en konden ze kleren maken. Het is veel goedkoper om naar mij te gaan, in plaats van die spullen aan te schaffen. En de knoop wordt nog beter aangezet ook.’
Vaak wordt bruidskleding op internet gekocht, maar dan is het noodzakelijk om de bruidsjurk te laten verstellen door een vakvrouw, adviseert Aribas. Feitelijk is Aribas een kunstenaar op de naaimachine, want ze is van alle markten thuis; of het nu gaat om bankkussens, zeilen voor op boten of hondenpakjes. Ze heeft het allemaal gedaan. ‘Alles wat op de naaimachine gedaan kan worden, kan ik maken. In mijn omgeving kan ik veel mensen blij maken met mijn kleding en overige producten.’ Wie op de televisie een beroemdheid met een prachtige outfit ziet, kan deze kleding ook zelf bemachtigen. ‘Ik hoef alleen maar een foto te zien; het is geen probleem voor mij om welke kleding dan ook te maken.’